Gratis uw BKR toetsing opvragen

Gratis uw BKR toetsing opvragen

Gratis uw BKR toetsing opvragen

Tot 25-05-2018 moest u betalen om uw eigen registratie op te vragen bij het BKR. Sinds 25-05-2018 is hier verandering in gekomen. Vanaf deze dag kunt u gewoon volledig gratis uw BKR opvragen. Wel is het zo dat u voor de gratis variant wat meer tijd moet uittrekken. U kunt 1x per jaar gratis uw BKR toetsing opvragen. U ontvangt de gegevens binnen 28 dagen.
Als u uw gegevens sneller wilt inzien kunt u kiezen voor één van de abonnementen. Hiermee kunt u direct uw gegevens inzien. Hier zijn wél kosten aan verbonden. Deze kosten variëren van € 4,95 tot € 12,50 per jaar. U kunt bij deze toetsingen direct zien wie u heeft aangemeld, wanneer en voor welk bedrag. En uiteraard of er ook sprake is van een bijzonderheidsvermelding, ook wel een achterstandscodering.

Gevolgen van een negatieve BKR registratie

Een negatieve BKR registratie heeft gevolgen als u een financiële verplichting aan wenst te gaan. Zeker bij een lening aanvragen is een negatieve BKR registratie een struikelblok. Kredietverstrekkers zullen in de meeste gevallen uw krediet afwijzen. Er is een kleine kans op een lening indien de BKR registratie weer hersteld is (de H melding). Dit geldt overigens bij een zeer select aantal aanbieders. De gevolgen van een negatieve BKR registratie zullen dan ook over het algemeen zijn dat uw lening wordt afgewezen.

Voorkomen altijd beter dan genezen

Als er achterstanden dreigen is het daarom altijd belangrijk om direct contact op te nemen met de bank waar dit het geval is. Door proactief te handelen laat u zien dat u ook de bank ter wille bent. Banken stellen dit steeds meer op prijs en kunnen samen met u gaan kijken naar een oplossing voor het probleem. Uw maandtermijn verlagen lijkt vaak de beste oplossing, dit is echter een medicijn voor de korte termijn. Een lager maandtermijn betekent namelijk ook dat u veelal langer aan de lening vastzit. U maakt hierdoor (veel) meer kosten aan rente voor de lening.

Banken steeds meer bereid tot dialoog

Prettige bijkomstigheid is dat banken steeds meer in gesprek willen gaan om u te helpen om achterstanden te voorkomen. Als u klant bij ons bent kunt u natuurlijk ook contact met ons opnemen en wij kunnen dan zo goed mogelijk bemiddelen tussen u en de banken. Als u nog geen klant bent mag u natuurlijk ook altijd bellen. Wij zien dit als onze maatschappelijke rol en geven u graag gratis advies.